3 schimbari majore in SEO in ultimii 5 ani

In ultimii cinci ani, industria SEO a avut parte de numeroase schimbari majore, schimbari datorate in principal evolutiei domeniului tehnologic, dar si schimbarilor in comportamentul utilizatorilor. Fara doar si poate, SEO este o industrie care trebuie sa se dezvolte foarte rapid, mai exact sa tina pasul atat cu schimbarile algoritmilor motoarelor de cautare, cat si cu salturile tehnologice care au loc (in special cand vine vorba de inteligenta artificiala).

Iata, asadar, trei schimbari majore in SEO care au avut loc in ultimii cinci ani – implicit, motivul pentru care ar trebui sa ai o agentie sau cel putin un departament SEO aproape, ca afacere care doreste sa beneficieze de cele mai noi tehnici si strategii de optimizare.

Atentie sporita asupra intentiei utilizatorului si relevantei continutului

Motoarele de cautare, in special Google, au devenit destul de sofisticate cand vine vorba de intelegerea cotextului si intentiei din spatele unei cautari realizate de utilizatori. Aceasta capabilitate de a intelege a produs mai multe schimbari:

  • Tranzitia de la optimizare SEO concentrata strict pe introducerea cuvintelor cheie in continut la continut optimizat pentru a raspunde intentiei utilizatorilor;
  • Dezvoltarea cautarilor semantice si procesarii de limbaj natural (NLP), ultima fiind utilizata de catre diversele unelte AI din ziua de astazi, printre care si ChatGPT;
  • Atentie sporita asupra continutului creat luand in calcul nevoile si interesele specifice ale publicului tinta – scade prevalenta continutului generalist.

SEO

Experienta utilizatorului si indexare prioritizate pentru mobil

Aproximatv 96% din populatia digitala (conectata la internet) a lumii foloseste sau a folosit un telefon mobil pentru a se conecta la si cauta informatii pe internet. Prin urmare, motoarele de cautare au inceput sa prioritizeze indexarea pe dispozitivele mobile. Aceasta schimbare a dus si la:

  • Versiunile mobile ale website-urilot sunt acum folosite ca sursa primara pentru indexare si clasificare in SERPs;
  • Dorinta de a furniza o experienta a utilizatorului optimizata exemplar din punct de vedere SEO, in special pentru dispozitivele mobile;
  • Un oarecare favoritism in SERPs oferit website-urilor care sunt mobile-friendy – se incarca rapid pe mobil si se adapteaza usor la rezolutii diferite;
  • Atentie sporita asupra factorilor precum viteza de incarcare a paginilor, responsiveness si navigatia intuitiva.

Integrarea AI si machine learning in SEO

Evident, o schimbare majora in domeniul SEO este aparitia si implicit influenta pe care o au uneltele SEO si uneltele bazate pe machine learning. Cateva dintre principalele urmari sunt:

  • Experiente ale utilizatorului/de utilizare mult mai personalizate si mai intuitive;
  • Evolutia semnificativa a tehnologiilor de recunoastere/identificare video si de imagini (a motoarelor de cautare), evidentiindu-se astfel importanta optimizarii SEO a continutului de tip vizual;
  • Hiperpersonalizarea rezultatelor cautarii in baza comportamentului individual si preferintelor utilizatorului;
  • Nevoia de adaptare a strategiilor SEO la algoritmi de cautare alimentati de tehnologie AI, dar si de experiente ale utilizatorilor.

Toate aceste schimbari scot in evidenta un trend, implicit o nevoie de a furniza experiente mai personalizate, mai informative si mai prietenoase pentru utilizatori. Prin urmare, strategiile SEO din prezent trebuie sa se concentreze mai mult pe crearae de continut calitativ, pe optimizarea pentru motoarele de cautare, dar mai ales pe utilizarea de date si informatii obtinute cu ajutorul uneltelor AI pentru a imbunatati vizibilitatea unei afaceri/clientului final in rezultatele cautarii.

Colaborarea cu o agentie SEO precum The Markers iti garanteaza faptul ca afacerea ta beneficiaza de tehnici si strategii actuale, care chiar functioneza si ofera rezultatele asteptate si mai ales dorite!

Avatar Redactia 48H

Autorul Articolului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Alte aticole relevante